آموزش گوگل آناليتيکس (Google Analytics) و شرکت در دوره آموزش گوگل آناليتيکس يکي از مواردي است که هر فردي اگر بخواهد در زمينه ديجيتال مارکتينگ (به خصوص تعريف پرسونا مخاطب) و سئو گام بردارد، بايد به آن توجه کند. يادگيري اصطلاحات گوگل آناليتيکس (نظير Metrics، User و .) به ما در تعامل با اين ابزار کمک شاياني ميکند. از سويي نصب گوگل آناليتيکس فرايندي آسان دارد که در ادامه به شرح آن نيز خواهيم پرداخت. با ما همراه بمانيد تا به شرح «آموزش گوگل آناليتيکس» بپردازيم.
جالب است بدانيد در کنار «آموزش گوگل آناليتيکس»، عباراتي زير نيز جستجو ميشوند:
دوره آموزش گوگل آناليتيکس:
دورههاي متفاوتي براي يادگيري گوگل آناليتيکس در دسترس هست که ميتوان از آنها بهره برد. از آموزش گوگل آناليتيکس pdf تا کتاب آموزش گوگل آناليتيکس. از ميان اين منابع براي آموزش گوگل آناليتيکس و در صورت آشنايي شما با زبان انگليسي، پيشنهاد ما، بهره از دورههاي آکادمي گوگل است که در سه سطح متفاوت مبتدي، متوسط و پيشرفته، به شرح آموزش گوگل آناليتيکس ميپردازند. اين دورهها کاملا رايگان است و در پايان آن، ميتوانيد با پرداخت هزينهاي، Certification معتبر گوگل که نشان از تسلط شما بر آناليتيکس را ميدهد، دريافت کنيد.
راهنماي نصب گوگل آناليتيکس:
ابتدا بايد به اين مورد اشاره کنيم که نصب گوگل آناليتيکس، مفهومي غلط است؛ چرا که اين ابزار بر جايي نصب نميشود، بلکه با قرار دادن اسکريپت آن در هدر وبسايتتان، گوگل آناليتيکس ميتواند به خواندن دادههاي کاربرانتان بپردازد و آنها را در داشبورد ابزار خودش به نمايش بگذارد.
براي فعال کردن گوگل آناليتيکس بر روي وبسايت خود، شکن خودتان را روشن کنيد. در گوگل عبارت Google Analytics را جستجو کنيد. با حساب کاربري گوگلتان، sign in کنيد. در اين مرحله به شما کدي داده ميشود که از نوع Script است. اين اسکريپت را به راحتي در وردپرس ميتوانيد در بخش Header.php پيست (paste) کنيد. در صورتي که خودتان نميتوانيد به اين کار بپردازيد، به طراح وبسايتتان و يا ارائه دهنده خدمات هاست، درخواست انجام اين کار را دهيد.
اصطلاحات گوگل آناليتيکس:
هر ابزاري متناسب با فيچرهايي که ارائه ميدهد، اصطلاحات خاص خودش را دارد. گوگل آناليتيکس، از اين قاعده مستثني نيست. در ادامه به شرح مختصري از اصطلاحات گوگل آناليتيکس پرداختهايم.
Dimensions: نام شاخصها (مولفههاي متفاوتي که در آناليتيکس با آن روبهرو ميشويم)
Metric: به کميتهايي که وصف کننده Dimensionها هستند.
User: مجموع کاربران جديد و قديمي وبسايتمان.
New Users: کاربران جديدي که به وبسايت ما ميآيند.
Bounce Rate: به مفهوم بازديد کاربر تنها از يک صفحه ما (بدون مشاهده از ديگر صفحاتمان).
اميدواريم اين نوشتار که پيرامون «آموزش گوگل آناليتيکس» بود براي شما مفيد واقع شود.
درباره این سایت